Jako podnikatel jste pánem svého času, stejně jako času celé firmy. To je velká odpovědnost, protože každé vaše rozhodnutí ovlivňuje životy mnoha lidí. Jak poznat, jestli byste měli věci urychlit nebo naopak zpomalit?

„Vy se opozdit můžete, ale čas ne.“ – Benjamin Franklin

Časování je důležitá a citlivá záležitost – ať už jde o zásadní investice nebo každodenní maličkosti. Jako podnikatel musíte být časoměřičem své firmy, sledovat věci v obecném rámci a řídit tempo vašeho týmu. Každý to může vidět pochopitelně jinak, ale své stopky mám nastaveny takto:

Kdy jít pomalu

Strategické plánování. Až poté co zjistíte, pomalu a opatrně, co chcete dělat, můžete přeřadit na vyšší rychlost.

Kritika. Buďte pomalí v kritice ostatních (a rychlí v jejich ocenění).

Posuzování. Buďte pomalí v souzení, zvláště když jeden člověk obviňuje druhého. Získejte všechny informace dříve, než vyslovíte závěr.

Prioritizace. Buďte pomalí v přemístění čehokoli na vrchol vašeho seznamu priorit. Je hloupost dovolit všemu mít nejvyšší prioritu – i když všechny projekty dávají smysl.

Nabírání lidí. Buďte pomalí v nabírání nových zaměstnanců. Chcete správného člověka – ne člověka za každou cenu. Nenabírejte jen proto, že máte prázdnou pozici.

Vzdělávání. Nabízejte svým lidem pomalé, ale stálé vzdělávání. Nezačínejte pomalu, ale soustřeďte se na trvalé vzdělávání. Soustavné vzdělávání by měla být část práce každého člověka ve firmě – včetně vás.

Kdy zrychlit

Propouštění. Rychle se zbavte nevýkonných lidí a odpůrců vašich strategických plánů.  Nenechte je táhnout firmu dolů.

Zaměření. Rychle upusťte od projektů, které nesouvisí s vašimi strategickými cíli.

Zpětná vazba. Rychle nabízejte specifickou zpětnou vazbu svým zaměstnancům.

Korekce. Rychle opravujte svůj směr, pokud nejste spokojeni s vývojem.

Přiznání chyb. Rychle přiznávejte své chyby. Ušetříte hromadu času.

Povyšování zevnitř. Posilujte u svých lidí vědomí, že jejich úsilí, motivace a zájmy je u vás dostanou daleko. Otevírejte před nimi nové příležitosti.

Testování. Vezměte každou část vaší firmy jednu věc po druhé a podrobte ji testu. Nefunguje to? Opravte to. Vezměte další. Funguje to skvěle? Zkuste to ještě zlepšit a jděte dál. A nabírejte lidi, kteří sdílejí tuto mentalitu.