Buďte co nejlepší v tom, co děláte. Odložte hromadu dalších nápadů. Nebudou potřeba, pokud budete v jedné věci nejlepší. Proč? Protože jen zlomek nápadů vydrží až do konce.

Co si myslíte, že se stane, když začnete realizovat tři nápady najednou? Nic. Zavedení jednoho dobrého nápadu dá spoustu práce – strategické plánování, vývoj produktu, marketing, financování, administrativa, lidské zdroje a další. Dovést jeden nápad k zisku je těžké. Dovést tam tři – nemožné.

Abyste v podnikání uspěli, musíte pochopit, že záleží na detailech. Nesnažte se toho udělat příliš. Namísto toho buďte nejlepšíjedné věci, kterou zákazníci chtějí nebo potřebují. Soustřeďte se na to, jak to, co děláte, může poskytnout vašim zákazníkům největší hodnotu. Buďte pro vaše zákazníky nenahraditelní.

Ale to není vše. Když stavíte firmu, musíte sami zjistit, co vás dělá nejlepším v tom, co chcete dělat. Vezměte tužku a papír a napište si seznam vlastností, vás dělají unikátními. Máte zvláštní schopnosti? Hluboké zkušenosti? Vztahy v odvětví? Patentovatelnou technologii? Pokud nemáte nic, co vám dává náskok před ostatními na vašem trhu, pak to musíte buď vybudovat, nebo byste možná měli odejít a najít si jinou oblast, ve které můžete být unikátní.

Tato unikátnost je totiž důvodem, proč vaše firma existuje. Jedna věc, kterou děláte tak dobře, že vás pro ni budou ostatní uznávat. Soustřeďte se jen na to, abyste byli na prvním místě ve vašem produktu nebo službě a všechno ostatní bude následovat.

Poté co lidé budou mít důvěru ve vás a vaše schopnosti, začnou po vás chtít více. Když Amazon začínal, prodávali jen knížky, ale byli to nejlepší knihkupci na světě. Když si zákazníci na Amazon zvykli, a rádi na stránkách kupovali knihy, začali žádat více. Dnes prodává Amazon tisíce různých produktů. Ale začali tím, že byli nejlepší v jedné věci.

Podnikatelé dnes vidí úspěšné firmy, které prodávají spoustu produktů, nebo nabízejí spoustu různých služeb, a zapomínají na to, že tak nezačali. Tyto firmy získaly důvěru tím, že byly nejlepší v jedné věci, pro kterou měli unikátní předpoklady. Google začal jako vyhledávač. Zappos prodával boty na internetu. Richard Branson otevřel Virgin Records, až potom se z toho staly aerolinky, rekreační střediska, mobilní operátor a komerční vesmírný program. Tyto firmy nejprve zvítězily ve svých kategoriích. Teprve pak spustily realizaci dalších nápadů.

Takže si najděte problém, který by vaše firma mohla řešit, vezměte tužku a papír a sepište seznam svých unikátních předpokladů k tomu, abyste v tom mohli být nejlepší. Odložte své další nápady stranou a buďte co nejlepší v tom, co děláte. Zbytek se dostaví.